Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Вівторок, 05.11.2024, 11:27 |
Відділ освіти Олександрійської РДА | |
Вітаю Вас Гість |
|
Наказ № 251УКРАЇНА ВІДДІЛ ОСВІТИ ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
НАКАЗ від 07.09.2011 року № 251
м. Олександрія
Про організацію харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів у 2010/2011 навчальному році На виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22 листопада 2005 р. №1591, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України від 1 червня 2005 р. №242/329, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та міністерством охорони здоров’я України від 17 квітня 2006р. №298/227 (далі - інструкція), з метою забезпечення повноцінного раціонального харчування, запобігання харчових отруєнь та виконання санітарно-гігієнічних правил і нормНАКАЗУЮ:1. Затвердити склад робочої групи для перевірки стану організації харчування учнів у загальноосвітніх навчальних закладах району (додаток 1).2. Затвердити графік виїздів для здійснення перевірки стану організації харчування учнів у загальноосвітніх навчальних закладах району у вересні 2011 року (додаток 2).3. Робочій групі по організації харчування:3.1. Забезпечити постійний контроль за станом організації харчування в навчальних закладах, проводити щомісячні вибіркові перевірки за окремо затвердженим графіком (вересень 2011 – червень 2012 року).3.2. За підсумками перевірок стану організації харчування учнів у загальноосвітніх навчальних закладах району готувати узагальнені довідки та надавати їх начальнику відділу освіти щомісячно до 28 числа.4. Директорам загальноосвітніх навчальних закладів району :4.1. Забезпечити постійний і дієвий контроль за станом організації харчування в навчальних закладах, кількістю та якістю продуктів харчування та готових страв, їх відповідністю і щоденному меню, виконанням затвердженим нормам харчування, обліком продуктів харчування в журналі сирого бракеражу.4.2. Затвердити режим харчування та графік видачі страв з харчоблоку на класи.4.3. Затвердити комісію з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини у складі:- відповідальної за організацію харчування особи, визначеної наказом по закладу;- медичної сестри (за наявності у штатному розписі);- завгоспа;- кухаря.4.4. Щомісячно заслуховувати питання організації харчування в закладі на нарадах при директорові.5. Комісії з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини:5.1. Проводити оцінювання якості продуктів харчування та продовольчої сировини відповідно до вимог чинного законодавства та Положення про комісію з бракеражу (розробляється у навчальному закладі).5.2. Приймати продукти лише за наявності супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність і якість, відповідність вимогам державних стандартів.5.3. При встановленні недоброякісності будь-якого продукту повертати його постачальнику.5.4. При виявлені матеріально відповідальною особою нестачі або надлишку одного з видів продуктів надалі приймання продуктів здійснювати за участю представника постачальника, а також голови профспілкового комітету загальноосвітнього навчального закладу, результати оформлювати актом приймання.6. Медичній сестрі (за відсутності у штатному розписі – відповідальній за харчування особі):6.1. Щодня на кожний наступний день складати меню-розклад із зазначенням пільгових категорій та дієтичного харчування відповідно до наявності продуктів харчування з урахуванням примірного двотижневого меню, картотеки страв.6.2. Під час складання меню-розкладу дотримуватись розподілу їжі за калорійністю протягом дня, орієнтованого об’єму готових страв та окремих продуктів для дітей різного віку.6.3. Знімати пробу страв за півгодини до видачі їжі в об’ємі не більше однієї порції, відповідно до переліку страв, наведеному в меню-розкладі, за температури, за якої вживатиметься страва, результати зняття проби вносити до Журналу бракеражу готової продукції.6.4. Контролювати дотримання технології приготування страв кухарями.6.5. Бути присутньою під час відбирання проб кухарем.6.6.Контролювати виконання норм харчування у навчальному закладі. Аналізувати виконання затвердженого набору продуктів щомісячно кожні десять днів, протягом року з урахуванням норм заміни продуктів за енергоцінністю, за необхідності проводити коригування харчування із зазначенням в Журналі обліку виконання норм харчування.6.7. Щодня розміщувати завірене керівником навчального закладу щоденне меню із зазначенням виходу кожної страви поруч з вікном видачі їжі з харчоблоку та в інформаційних куточках для батьків.6.8. Щодня проводити С-вітамінізацію страв та робити відповідний запис у Журналі обліку норм харчування та меню-розкладі.6.9. Контролювати безпечність та якість продуктів та продовольчої сировини, які надходять до закладу, реєструвати в Журналі бракеражу сирих продуктів відомість про якість продуктів, що швидко псуються.6.10. Бути присутньою під час контрольної зачистки свіжих овочів, результати обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби, м’яса, зазначити у Зошиті обліку відходів.6.11. Контролювати санітарний стан харчоблоку загальноосвітнього навчального закладу.6.12. Контролювати своєчасне проходження медичних оглядів та санітарних мінімумів працівником харчоблоку.6.13. Контролювати дотримання правил особистої гігієни персоналом, перевіряти наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників харчоблоку, про що зазначати в Журналі здоров’я працівників харчоблоку.7. Повна матеріальна відповідальність за приймання, зберігання та видачу продуктів харчування та тари,а також відповідальність за якість та асортимент продуктів харчування та продовольчої сировини, які прийнято до закладу, за додержання вимог санітарного законодавства щодо їх зберігання покладається на особу, відповідальну за організацію харчування в закладі.8. Особі, відповідальній за організацію харчування в закладі:8.1. При замовленні продуктів харчування дотримуватись розподілу продуктового набору за основними групами та видами продуктів відповідно до вимог чинного законодавства.8.2. Надсилати щомісячне попереднє замовлення на продукти харчування до постачальників продуктів харчування та продовольчої сировини відповідно до примірного двотижневого меню.8.3. Один раз на 2-3 дні подавати уточнені заявки на продукти харчування до постачальників за відповідною формою. У копіях заявок, що залишаються в загальноосвітньому навчальному закладі, обов’язково зазначати їх виконання.8.4. Не замовляти, не приймати продукти, заборонені Інструкцією для вживання в навчальному закладі.8.5. Контролювати умови доставки продуктів харчування та продуктової сировини до ЗНЗ.8.6. Забезпечувати двотижневий запас продуктів тривалого терміну зберігання.8.7. Здійснювати облік продуктів харчування та продовольчої сировини у Книзі складського обліку, суворо дотримуватися умов зберігання та термінів реалізації продуктів харчування та продовольчої сировини.9. Відповідальність за зберігання та використання денного запасу продуктів, повноту закладки і вихід страв, якість і своєчасне приготування їжі, дотримання технології приготування, відбір та зберігання добової проби страв, дотримання правил особистої гігієни, санітарний стан харчоблоку покладається на кухаря.10. Кухарю:10.1. Проводити контрольну зачистку свіжих овочів у присутності медичного працівника чи особи, відповідальної за організацію харчування, результати обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби, м’яса зазначити у Зошиті обліку відходів.10.2. Складати акт із залученням профспілкового комітету ЗНЗ, якщо питома вага неїстівної частини харчових продуктів перевищує санітарні відходи,та зазначати фактичну кількість відходів у Зошиті обліку відходів.10.3. Зберігати до вечора відходи м’яса, риби, яєць тощо.10.4. Відбирати пробу з казана в об’ємі 1 порції в чистий посуд з кришкою до видачі їжі на групи в присутності медичної сестри або особи, відповідальної за організацію харчування, проби щодня зберігати на харчоблоці у холодильнику протягом доби.10.5. Видавати готові страви тільки після проби медичною сестрою або особою, відповідальною за організацію харчування, та з її дозволу, відповідно до затвердженого графіка видачі їжі з харчоблоку, тільки в посуд із відповідним маркуванням.10.6. Суворо дотримуватися санітарно-гігієнічних та протиепідеміологічних вимог під час зберігання, кулінарної обробки продуктів харчування, дотримуючись послідовності виробничого процесу та технології приготування їжі для дітей.10.7. Не допускати на харчоблок сторонніх осіб, персонал без санітарного одягу.10.8. Власним підписом засвідчувати у Журналі здоров’я працівників харчоблоку відсутність дисфункції кишечника та гострих респіраторних інфекцій.10.9. Використовувати тільки за призначенням обладнання,посуд та інвентар харчоблоку.11. З метою попередження захворюваності гострими кишковими інфекціями та харчових отруєнь, заборонити приносити батькам учнів до загальноосвітніх навчальних закладів для частування дітей кремові вироби (торти, тістечка), морозиво, напої, зокрема газовані, тощо.12. Технологу господарчої групи відділу освіти районної державної адміністрації Вараві Л.О. протягом 2011/2012 навчального року здійснювати контроль за станом організації харчування учнів, дотриманням санітарно-гігієнічних норм на харчоблоках в загальноосвітніх навчальних закладах району.13. Питання про результати проведення перевірки стану організації якісного харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів розглядати на нарадах керівників навчальних закладів щоквартально.14. Головному спеціалісту відділу освіти районної державної адміністрації щоквартально до 1 числа місяця, наступного за звітним надавати до управління освіти і науки обласної державної адміністрації інформацію про виконання норм харчування.15. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.Начальник відділу освіти О.Коріненко |
|
Майборода Сергій Олександрович |
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz |